Ett globalt verktyg till Samsungs kundservice omnämnt som ett av årets bästa initiativ inom lärande.
Kundservicemedarbetare möter kunder som är besvikna på upplevelsen av en viss typ av produkt eller tjänst. Förutom att försöka lösa det praktiska problemet, ska mötet försöka vändas till en positiv varumärkesupplevelse för kunden. Men att ställa om sig själv till att vara ödmjuk, närvarande och uppmuntrande inför varje nytt möte, är lättare sagt än gjort.



Vi skapade tillsammans med Samsung en utbildning i syfte att ge deras kundservicemedarbetare verktyg i hur de kan känna igen olika beteenden, upptäcka fallgropar samt fördjupa sin egen empatiska förmåga. Resultatet blev djupgående och stark lärupplevelse med en smakfull blandning av case filmer, övningar, fakta och självreflektion.
På Samsungs europakonferens 2018 presenterades denna utbildning som ett av årets bästa initiativ inom lärande. Under 2019 genomförs språkversionering till ett tiotal länder, för global lansering.
Låter det spännande?